Kampanjen drar på drakta: FotballtrøyeFredag mot Barnekreft Årets kampanje er den fjerde for Barnekreftforeningen, med mål om å sette søkelys på kreftsyke barn og deres drømmer.
Metas norske KI-satsing: Dette kan det bety Meta har startet en ny satsing på kunstig intelligens i Norge. Hva innebærer det i praksis?
TikTok svarer på kritikken og åpnet opp for pressen: – Vil ha dialog TikTok har fått kritikk fra flere kanter den siste tiden, også fra norske politikere. Tirsdag hadde europeisk talsperson, James Lyons, tatt turen til Oslo.
Startup-bedriften skal hente seks millioner fra investorer: – Det er seigt AI-verktøyet Wepost er utviklet av studenter ved NTNU. Nå tar de sats, og jobber for å samle inn penger fra eksterne aktører.
Slik jobber TRY med TikTok – Vi tilbringer så mye tid på TikTok, så det er naturlig at denne sosiale plattformen også spiller en rolle i formingen av internettkulturen.
Plutselig var Kriminalomsorgen en TikTok-hit – Det er en kommunikasjonsutfordring for vår etat å fylle kunnskapsgapet.
Elkjøp med stikk til Power på TikTok I «månedens gaming deal» benytter elektronikkgiganten anledningen til å kaste et lite stikk mot konkurrenten.
Slik foregår TikTok-lobbyismen på Stortinget Flere norske partier har valgt å ikke være på TikTok. Dette kan endre seg i tiden framover.
En meningsløs trend «Hvis du vil utnytte den ekstra rekkevidden og engasjementet bildeposter gir, bør du kombinere bildeposter og linkposter», skriver Ståle Lindblad.
Inzpire.me teamer opp med Snapchat Vil gjøre det enklere for annonsører å samarbeide med Snapchat-profiler i Norden.
Regjeringen jobber med aldersgrense for sosiale medier Dagens bruk av TikTok, Snapchat og Instagram for unge, kan bli utilgjengelig.
Funkygines brød og influenserreklame under lupen Markedsføring av usunn mat rettet mot barn forbys. Men hva regnes som usunt? Brødene markedsført av profilen Funkygine kommer nemlig ikke gjennom WHOs nåløye.
TikTok er under press: Dette sier SoMe-byråene TikTok er under press i USA og Europa. Det merker også byråene som jobber med markedsføring på plattformen.
Kritisk til Arbeiderpartiets TikTok-satsing: – Jeg er overrasket Thomas Tangen i Venstre mener ingen partier bør være på den kontroversielle plattformen. Ap svarer at det er feil å forby enkeltapper.
Vil ha reklame-forbud på digitale plattformer Kari Elisabeth Kaski (SV) mener det er paradoksalt at reklame mot barn forbys på TV, mens det er fritt frem på nettbrett.
Disse influenserne har mest reklame på Instagram og TikTok Totalt har forskerne sett på 818 innlegg fra influensere og kartlagt det totale reklametrykket.